:european_castle:
Hallo DevNL,
Ik heb weer iets teveel tijd over, dus het zou ook weer eens niet dat ik opnieuw een Minecraft survivalserver begin. Het zal e.e.a. weghebben van mijn vorige server. Ook deze keer begin ik weer helemaal vanaf nul, en schrijf ik
zelf een plugin. Waarschijnlijk ga ik weer gebruik maken van Biome Bundle of iets dergelijks.
**Wat ga ik maken, en hoe verschilt het met de vorige pogingen?**
Ik heb al een aantal keer eerder een poging gedaan om een middeleeuws-fantasyrealistisch-achtige server te maken waar je een land kunt beginnen, samen met vrienden steden en dorpen kunt bouwen, en met andere landen in oorlog kunt gaan. Dat alles automatisch geregeld door een plugin. Dit is de vijfde of zesde keer dat ik zo'n soort server probeer te maken.
In tegenstelling tot op de vorige servers, zul je voortaan niet meer een land, maar een klein dorpje beginnen. Door te groeien kun je uiteindelijk een stadje worden, en de baas gaan spelen over naburige dorpjes (een stad is immers toch sterker, dus dorpjes willen geen oorlog met je). Zo werk je steeds verder tot je een land bent, met allerlei steden en dorpen onder je. Doordat er aan het begin maar een klein deel van de wereld toegankelijk zal zijn, zal land schaars zijn. Hopelijk bevordert dit interactie tussen landen, in de vorm van samenwerking of oorlog. :man_shrugging:
De macht van je dorp/stad/provincie/land wordt bepaald aan de hand van je gebied, het aantal mensen dat erin woont, en over hoeveel dorpen en steden je de baas bent. Een land, wat meerdere steden onder zich heeft, zal dus machtiger zijn dan een stad, en een stad weer machtiger dan een dorp. De machtigste landen zullen bovenin de ranglijst staan, maar machtige steden kunnen zelfs boven zwakke landen staan.
Wat je territorium is, wordt bepaald door waar je dingen gebouwd hebt. Door in een gebied veel te bouwen, verstevig je je claim op dat stuk grond. Daar waar je het actiefst bouwt, krijgt je dorp op een gegeven moment exclusief recht op dat stuk land, maar als je het verwaarloost, verdwijnt die claim weer. Je kunt dus niet ergens een keer een blokje plaatsen en verwachten dat je een week later nog steeds de baas bent in dat gebied.
Als een ander land, stad of dorp een stuk land dat jij gebruikt, wil hebben, kunnen ze daar netjes om vragen. Daar kun je dan mee akkoord gaan, of je kunt ervoor kiezen om het te verdedigen. Over de specifieke _game mechanics_ van het oorlogvoeren ben ik nog niet helemaal uit.Maar degene die de oorlog wint, krijgt dan controle over het land. Een andere reden voor oorlog kan zijn dat een stad bijvoorbeeld de baas over een dorp wil zijn en het dorp daar niet mee akkoord gaat. Of als een stad onafhankelijk wil worden van het land, en het land het daar niet mee eens is. Deze server zal ook quests hebben. Die quests zullen je begeleiden bij het maken van een goed dorp, stad of land. Verder ben ik er nog niet uit hoe ik hier invulling aan ga geven.
De server wordt een soort van hardcore. Als je doodgaat, verlies je alles en wordt je uit je dorp/stad/kingdom gezet. Ook als je koning bent. Dan zal je opvolger de troon overnemen, die je aan kunt wijzen.
Ik zit nog te bedenken of (hoe?) eventueel verkiezingen zouden kunnen worden gehouden, als een dorp/stad/land dat nodig vindt. Dat kan natuurlijk gewoon in-game georganiseerd worden d.m.v. boekjes waar mensen iets in schrijven, maar misschien komt er in de plugin zelf ruimte voor.
Ook wil k deze server weer focussen op realisme, met een aantal aanpassingen ten opzichte van Vanilla Minecraft. Denk hierbij aan: botten van dieren i.p.v. skeletons, harder lopen over steen dan over gras (voor dieren andersom), en aangepaste craftingrecepten. Als je zelf nog ideeën hebt hoe Minecraft qua gameplay realistischer kan, laat het dan weten.
**Hoe gaat het heten?
**Goede vraag. Vorige servers hebben de namen _Terracraft_, _Kingdoms Survival_, en _Kingdoms of Mildra_ (zo heette het gebied waarin hetafspeelde) gehad. Het huidige project heeft gewoon de werknaam "Kingdoms". De uiteindelijke naam zal waarschijnlijk iets te maken hebben met het gebied/continent waarin/op het zich afspeelt. (hier moet ook nog een naam voor worden bedacht)
**Wanneer is dit af/te spelen?
**Daar komen we later nog op terug :smile:
In dit topic zal ik development updates en screenshots van de voortgang posten, en ideeën van en met jullie bespreken. Misschien ga ik ook YouTube-video’s maken van de development, maar dat weet ik nog niet zeker. Als je ideeën hebt, laat ze hieronder achter. Altijd welkom.
~ @Xesau