Goedemiddag luitjes!
De 'omstreden' artikelen 11 & vooral 13 zijn door het Europees Parlement. Voor als je nog niet weet wat deze inhouden, lees het volgende (uitgebreide) nieuwsbericht op Tweakers: https://tweakers.net/reviews/6956/europarlement-stemt-over-auteurswetgeving-komen-er-uploadfilters-en-linktaks.html (aanrader om even een deel van door te lezen voordat je blindelings reageert)
Ik ben zeer benieuwd naar wat jullie van deze wetten vinden. Persoonlijk vind ik dit geen goede ontwikkeling omdat het lijkt alsof dit een beetje lijkt op een 'China firewall'. Ietswat extreem misschien, maar ik vind de maatregelen best ver gaan.
Ik snap dat auteurs recht hebben op geld, maar de gevolgen voor het vrije internet gaan denk ik wel merkbaar worden. De verwachting is dat grote platforms als YouTube, Wikipedia en dergelijke uit voorzorg content gaan weren van de platforms om die schadevergoedingen te ontlopen. Of geoblocking gebruiken voor bepaalde videos/afbeeldingen.
Nogmaals, mijn mening en qua wat ik heb gelezen over de artikelen de afgelopen maanden.
Ik ben zeer benieuwd naar jullie meningen over deze ontwikkelingen! Post them below!