Update: :
Ik ben volledig gestopt met dit project. Helaas is de persoon waarmee ik dit project samen ging doen met de server (die hij beheerde van ons twee) er vandoor gegaan, me overal geblocked en heeft alles verwijderd. Ook omdat het in mn eentje technisch niet haalbaar was met mijn huidige kennis, heb ik ervoor gekozen om dit project volledig weg te doen en mij te focussen op mijn mediacarriere. Ook lijkt nu achteraf (in 2024) het domein gehacked & suspended te zijn.
Anyway hier het originele topic:
Sinds enkele dagen ben ik bezig met een leuk project die ik aan jullie wil presenteren: CitySpottr.
Wat is CitySpottr?
CitySpottr is een website (en mogelijk later ook als applicatie) voor studenten om dingen in de buurt te vinden zoals kroegen, sport faciliteiten, scholen enzovoorts. Ik merkte dat niet veel mensen weten wat er allemaal te doen is in hun studentenstad en wil dat probleem graag gaan oplossen. Ik heb namelijk eens tijdens een proefstudeer middag in Rotterdam een casus gehad dat een student niet wist wat er allemaal in Rotterdam te doen is voor studenten. Wij moesten dan in een team van 3 mensen een idee gaan uitwerken. en mogelijk ontwerp. Nu wil ik dat dus ook daadwerkelijk gaan maken omdat het tot zover ik weet nog niet bestaat.
Wat er gaat komen
-Kaart met sorteren op afstand, rating relevantie, prijs enzovoorts.
-Route planning via GPS of adres.
-Login functie voor plekken opslaan.
-Top 10 plaatsen
-Top 3 of Top 5 als highlight per categorie of gelegenheid
-To Be added....
Designing proces
Momenteel zit ik het designing proces om mijn ideeën uit te werken. Hiervoor gebruik ik Adobe XD. Als eerst maak ik een WhiteSketch die ik later ga detailiseren naar een prototype. Je kunt live mijn voortgang zien via deze url: https://xd.adobe.com/view/795f7e01-a7cb-4fd2-60d5-a1aea71a8d53-0f6e/
Mijn uitwerkings ideeën
- Gebruik voor kaarten OpenStreetMaps met Leaflet
- Laravel als backend
- Tailwind, Bootstrap of maybe LatteUI als Frontend. (Deze is nog onzeker helaas)
- Categoriën: Uitgaan, Eten, Sport
- Menu: Home (logo of naam zelf) | Uitgaan | Eten | Sport
- Kaart met sorteren op afstand, rating relevantie, prijs enzovoorts.
- Route planning via GPS of adres. (persoon wil naar B (kroeg naam). vanaf A . Hij voert adres van A in als vertrek en adres B als aankomst. route wordt gemaakt en kan gevolgd worden)
- Login functie voor plekken opslaan enz
- Top 10 plaatsen
- Mogelijkheid om eigen dingen toe te voegen (logged in)
- Studenten en studieverenigingen toevoegen.
- Agenda voor evenementen per stad. Bijv google agenda integratie maken zodat diegene meteen in de agenda ziet welk evenement of activiteit wanneer is.
- Openingstijden van de locatie, recenties, foto's enzovoorts
Vragen, feedback of andere dingen hoor ik graag.