Het laatste grote project dat ik hierop heb gepost was de Music Renamer (zover ik zelf terug kon zien) en mijn laatste reactie daarop was alweer 8 maanden geleden! Het werd dus eens hoog tijd dat ik met een nieuw project kwam. Nu is het eindelijk zover! Ik introduceer het lopende project Stijnify!
Wat is Stijnify?
Stijnify is een muziek speler voor android gebruikers. De reden dat ik dit maak heeft eigenlijk 2 kanten. De eerste is zodati k offline mijn eigen muziek kan luisteren. Toevallig hebben wij bij ons op de opleiding ook het keuzevak Mobile Development. Nou deed ik dit vak in de eerste instantie niet alleen heb ik als uitdaging van die docent gekregen om een App te ontwikkelen die groot en uitdagend genoeg is als examenopdracht voor dat keuzevak. Als mij dit succesvol lukt mag ik dat keuzevak afronden en heb ik dus een keuzevak gehaald zonder ook maar enige les van het vak te volgen. Dit zie ik uiteraard als een grote (dus leuke) uitdaging die ik graag aan ga!
Waarmee word Stijnify gemaakt?
Stijnify word gemaakt met Xamarin Forms. Dit omdat het keuzevak deze framework ook gebruikt. De IDE die ik hiervoor gebruik is Visual Studio 2019 vooral omdat ik deze al mijn hele opleiding gebruik voor C# applicaties. Wel ben ik aan het nadenken om misschien over te stappen op Rider van Jetbrains.
Indien je meer wilt weten over Xamarin:What is Xamarin? | Xamarin 101
Waar kan ik de progressie hierop volgen?
Ik ben dit project pas sinds een paar dagen gestart. Dit betekend dat grotendeels van de applicatie nog geschreven dient te worden. Indien je nou benieuwd bent kan je mijn progressie op twee manieren volgen.
Ten eerste kan je uiteraard deze post in de gaten houden. Ik zal hier nieuwe updates posten als ik vind dat ik voldoende heb gemaakt voor een update.
Ten tweede kan je mijn github page bekijken.
Update 0.0.1
Ik heb een klein begin gemaakt aan de applicatie. Als eerst heb de documentatie gemaakt voor mijn school. Dit was uiteraard het saaiste maar voor sommige onderdelen weldelijk belangrijk!
Zo heb ik voor de documentatie wireframes moeten maken. Hierop zie je een goeie schets hoe de applicatie er ongeveer uit gaat zien.

Vervolgens ben ik bezig geweest met het daadwerkelijk ontwikkelen van de applicatie. Ik heb eerst even nogal geklood met de gitignore en volgensmij heb ik hem nou nog steeds niet helemaal netjes dus dat is zeker een puntje om snel te herzien. Verder ben ik alvast begonnen het maken van de volgende Feautures:
- Design voor Tab Pages
- Design voor Titles van de pages
- Maken van een lijst van folders die uiteindelijk uitgelezen dienen te worden
- Een statische folder uit mijn eigen telefoon kunnen uitlezen voor audio bestanden
Dit is uiteraard allemaal nog weinig maar het is een begin! Ik hoop hier een fatsoenlijke applicatie uit te halen en ik hoop dan ook dat iedereen graag meeleest/kijkt naar hoe deze applicatie gaat groeien! Hieronder vind je nog wat screenshots.

Stijn