Achtergrondinformatie
Zoals jullie mogelijk al weten werk ik al een tijdje met de forum-software Flarum. DevNL draait daar immers ook al meer dan twee jaar op deze software. Persoonlijk vind ik het een van de fijnste software die er op dit moment beschikbaar is, het is flexibel, er zijn super veel (community) extensies beschikbaar en het is extreem minimalistisch waardoor het extreem flexibel is.
Doordat Flarum zo flexibel is ben ik in 2019 begonnen met het bouwen van een betaalde ondersteunings extensie dat een kennisbank toevoegde aan Flarum. Eind december 2020 is er een 2.0 versie uitgekomen waarin support tickets
werden geïntroduceerd! In 2024 is deze hernoemd naar Hellep.io!
Waar kan je deze extensie voor gebruiken?
Deze betaalde extensie is ideaal wanneer je super coole software hebt geschreven en een forum hebt waar je bereikbaar bent voor je klanten voor bijvoorbeeld ondersteuning en feedback. Steeds vaker zie je dit soort fora verschijnen en Flarum is daar de uitgelegen software voor. Daardoor behoud je alle communicatie op één plek waardoor je niet steeds tussen software hoeft te schakelen.
Deze extensie voegt een /knowledgebase
URL toe aan je Flarum community zodat je hier alle ondesteuning artikelen in kan verwerken. Deze pagina's hebben een ander uiterlijk dan de rest van je community zodat ze goed herkenbaar zijn. Alle bestaande discussies die je markeert als kennisbank artikelen worden dan automatisch getransformeerd en weergegeven in een mooie en professionele interface en onderverdeeld in categorieën die je zelf insteld.
Ook maakt deze extensie een /tickets
URL beschikbaar. Dit volwaardige ticketsysteem neemt al het administratieve werk uit handen en zorgt ervoor dat je privé ondersteuning kan geven naast de publieke discussies op je community. Je klanten kunnen tickets aanmaken en een aangesteld team kan erop reageren! Zoals bij andere ticket systemen worden er automatisch status e-mails naar de klanten gestuurd en kun je tickets uitgebreid beheren.
Met Smart Assistant A.I. (geïntroduceerd in 2024), heb je je eigen assistent die je helpt met reageren op tickets. Smart Assistant is getrained op jouw kennisbank artikelen en reageert hierdoor daadwerkelijk behulpzaam.
🦸 Functionaliteiten
- Vriendelijke interface
- Makkelijk te beheren & flexibele interfac
- Aangepast artikel en ticketeditor
- Smart Assistant A.I.
- Webhooks
Kennisbank functionaliteiten
- Verschillende categorieën als kennisbank (tot drie levels mogelijk)
- Gebruikers & gasten kunnen de artikelen beoordelen en feedback achterlaten
- De kennisbank kan als startpagina van je community worden gezet
- Per artikel zijn er
audit logs
beschikbaar
- Permalinks voor kennisbank artikelen
- Discussie URLs automatisch doorsturen naar hun kennisbank link
- Een
in:knowledgebase
filter is toegevoegd
- Alle kennisbank pagina's zijn volledig SEO geoptimaliseerd
- Behoud alle postmogelijkheden van andere extensies
Privé tickets functionaliteiten
- Privé tickets (uiteraard)
- Mogelijkheid om tickets alleen voor bepaalde rollen in te schakelen
- Nieuwe 'view tickets' medewerker permissie toegevoegd
- Voeg medewerkers toe aan tickets
- Ticket statussen
- Automatische ticket e-mail notificaties
- Ondersteund meerdere tickets talen
- Markeer tickets als opgelost
- Slimme administratie ticket interface
Smart Assistant A.I.:
- Geïntegreerde OpenAI ChatGPT met je eigen OpenAI key
- Kan gebruikt worden om te reageren in tickets
- Zal suggesties geven gebaseerd op content uit je kennisbank
- Kan context gegeven worden over je product
🧭 Abonnementen
Deze betaalde extensie heeft twee abonnementen.
Jaarabonnement voor $199.90 per jaar (10% korting)
Alle abonnementen zijn inclusief gratis updates en uiteraard ondersteuning. We hebben daarvoor een V17 Development Slack workspace beschikbaar gemaakt.
🏁 Hoe begin je?
Dat is heel simpel, we hebben daar een kennisbank artikel over geschreven 🙂
Mocht je vragen hebben, dan kun je deze stellen in de V17 Development Slack workspace of ons contacteren via de mail.
💼 Waar wordt deze extensie gebruikt?
Toekomst
Welke functionaliteiten zullen er in de toekomst worden toegevoegd?
- Aanpasbaarheid van de templates
- Het toestaan van reacties op kennisbank artikelen
- Andere handige support functionaliteiten
Mocht je tips of feedback hebben, dan horen we deze graag!
Screenshots
Door Flarum's flexible uiterlijk is het makkelijk om deze extensie naar eigen wens aan te passen. Hieronder enkele voorbeelden.
De V17 Development kennisbank

Tickets medewerkers aanzicht

Ticket lezen en reageren, met A.I.

Smart Assistant A.I.

De Buttonizer community kennisbank

Buttonizer community kennisbank artikel
