Ja, ik moet backups maken, maar dat stel ik in Hass altijd uit
Neejoh! Altijd backups maken! Heb een mapje in m'n documenten waar alle backups tot en met 2020 in staan 🤣
Ook heb ik mijn wasmachine hier slim mee gemaakt
Daar heb ik eigenlijk nog niet aan gedacht, dat kan nog best handig zijn, zou alleen niet echt weten waarvoor, volgens mij heeft mijn wasmachine namelijk al een 'slimme' mogelijkheid voor precies dat 🤔 (uiteraard niet aangezet, ik ga dat ding absoluut niet aan het internet hangen)
Mocht je trouwens twee verdiepingen hebben, ik heb zelf bij de trap op de muur een TRÃ…DFRI RODRET knop gehangen en zo ingesteld dat met die knop heel de verdieping aan/uit gaat. Als ik de bovenste knop lang ingedrukt houd (longpress), dan gaat de gehele benedenverdieping uit en de bovenverdieping aan.
Ook leuk is de deursensor (TRÃ…DFRI PARASOLL), die heb ik zelf op de voordeur geplaatst. Zodra die open gaat en ik niet thuis ben, krijg ik een notificatie en gaan de lampen knipperen.
Bij mij staat Zigbee trapverlichting nog op de wishlist, wel eentje die met een mooie animatie aan/uit kan ipv enkel statisch alles tegelijk aan/uit, maar goed, ik moet daar ooit nog eens de moeite voor doen voor research. Met een bewegingssensor zou ik die dan automatisch aan/uit willen laten gaan 👀
Houd ons op de hoogte, ben benieuwd naar je smarthome project verder! 😃